Program Korekcji Dysleksji Davisa®
Rozwiązuje problemy z czytaniem, pisaniem, ortografią, pismem odręcznym i skupieniem uwagi. Program prowadzony jest indywidualnie. Każda osoba pracuje we własnym tempie.
Program ten:
• Poprawia rozpoznawanie słów i płynność czytania.
• Poprawia rozumienie symboli językowych – liter, znaków interpunkcyjnych i całych słów.
• Poprawia rozumienie czytanego tekstu.
• Poprawia umiejętność pisania.
• Pozwala prawidłowo przyswajać usłyszane informacje.
• Poprawia umiejętność wyrażania swoich myśli i posiadanej wiedzy.
• Uczy skupienia uwagi i jej utrzymania.
• Pomaga zmniejszyć stres i frustrację.
• Pozwala poznać swoje mocne strony.
• Pomaga kontrolować swój poziom energii.
Program Opanowania Skupienia Davisa®
Program prowadzony jest indywidualnie. Uwzględnia sposób myślenia osób z ADD/ADHD.
Program ten:
• Uczy skupienia uwagi bez farmakoterapii.
• Pomaga w hiperaktywności i impulsywności.
• Pomaga kontrolować swój poziom energii.
• Pomaga zrozumieć siebie i swój sposób myślenia.
• Pomaga poznać swoje mocne strony.
• Pomaga w relacjach społecznych.
• Pomaga zmienić niepożądane wzory zachowań.
• Pomaga rozróżnić informacje prawdziwe od zniekształconych.
• Pomaga rozpoznać stany dezorientacji.
• Pomaga rozwinąć umiejętności organizacyjne i lepiej planować czynności.
• Poprawia poczucie czasu.
• Pomaga lepiej zarządzać czasem.
• Pomaga zmniejszyć stres i frustrację.
• Poprawia poczucie równowagi.
Program Opanowania Matematyki Davisa®
Odblokowuje możliwości zrozumienia i nauczenia się matematyki. Program prowadzony jest indywidualnie. Każda osoba pracuje we własnym tempie.
Program ten:
• Pozwala na opanowanie podstawowych koncepcji i pojęć matematycznych.
• Objaśnia słowa i symbole opisujące funkcje matematyczne.
• Ćwiczy umiejętności matematyczne.
• Poprawia rozumienie zadań tekstowych.
• Uczy skupienia uwagi i jej utrzymania.
• Pomaga zmniejszyć stres i frustrację.
• Pomaga poznać swoje mocne strony.
• Poprawia poczucie czasu.
Program Davisa® dla Małych Dzieci
Program dla dzieci w wieku 5 – 7 lat. Pozwala dziecku na najlepszy możliwy start w edukacji szkolnej. Zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia trudności w nauce. Uczy ważnych narzędzi skupienia uwagi. Program dobierany jest indywidualnie i prowadzony przy obecności rodzica lub osoby wspierającej.
Co najmniej połowa programu obejmuje rodzica lub osobę wspierającą, uczestniczącą w pomaganiu dziecku w zdobywaniu nowych technik i umiejętności.
Program ten:
• Uczy skupienia uwagi – narzędzia Davisa.
• Wzmacnia umiejętność skupienia uwagi – ćwiczenia z piłeczkami Koosh.
• Pomaga opanować litery alfabetu i inne znaki graniczne spotykane w tekstach – dziecko lepi z plasteliny, metodyk upewnia się, że dziecko postrzega je we właściwy sposób.
• Pomaga w nauce czytania – nauka technik czytania Davisa.
• Poprawia rozumienie czytanego tekstu poprzez naukę sposobu na opanowanie najpopularniejszych słów spotykanych w tekstach – technika Opanowania Symbolu Davisa
• Pomaga zmniejszyć stres poprzez naukę techniki relaksacyjnej.
• Pomaga nauczyć się kontrolować poziom własnej energii.
• Obejmuje szkolenie rodzica lub osoby wspierającej do kontynuacji pracy w domu
i dalszego rozwijania płynności czytania i rozumienia tekstu.
Czego się spodziewać?
Każdy program Davisa® składa się z 4 etapów, jest zawsze indywidualny i dostosowany do specyficznych potrzeb danej osoby. W skład wszystkich programów wchodzą:
1. Wstępna konsultacja.
Pierwszym etapem procesu jest 1,5 – 2 godzinne spotkanie pomiędzy klientem a metodykiem, które ma na celu opracowanie zestawu celów lub obszarów pożądanej poprawy. Dokładne cele będą się różnić w zależności od indywidualnych potrzeb.
2. Czas trwania.
Program Korekcji Dysleksji Davisa® oraz Program Opanowania Skupienia Davisa® trwa 30 godzin, zwykle przez 5 dni. Program Opanowania Matematyki Davisa® trwa 48 godzin, zwykle przez 8 dni lub 30 godzin przez 5 dni jeśli wcześniej przeprowadzono Program Korekcji Dysleksji Davisa®.
W trakcie indywidualnego programu klient będzie pracował nad wskazanymi przez siebie obszarami (zazwyczaj są to: umiejętności skupienia uwagi, opanowanie alfabetu, ćwiczenia w czytaniu, opanowanie interpunkcji, opanowanie wymowy i ćwiczenia w pisaniu odręcznym). Klient pozna również kroki związane z modelowaniem w plastelinie według metody Davisa® w celu opanowania popularnych słów wyzwalających dezorientację (słów, których znaczenie trudno sobie wyobrazić).
3. Szkolenie dla rodzica/opiekuna.
Szkolenie zostanie przeprowadzone w ostatnim dniu programu dla wyznaczonej osoby wspierającej, zazwyczaj członka rodziny lub zaufanego przyjaciela, który będzie wspierać daną osobę i pomagać w dalszej pracy.
4. Wsparcie metodyka po zakończeniu programu.
W zależności od potrzeb, zapewnione jest do 6 godzin konsultacji telefonicznych, internetowych lub wizyt w biurze.